Freestroke, een veelbelovende band

Sen - dinsdag 5 augustus 2008 - 10:13

0

Dat is wat iedereen zegt over Freestroke die hen heeft zien optreden of hun eigen demo-cd heeft gehoord. Niet alleen in Weert, waar ze vandaan komen genieten zij bekendheid, maar hun optredens gebied wordt sterk uitgebreid naar andere regionen. Ze zijn al een aantal keer op de regionale radio te horen geweest en een korte impressie van hun optreden op Minirok te Stramproy is op TV geweest. Door de diversiteit en de verschillende achtergronden van de vier artiesten waar Freestroke uit bestaat is er een geheel eigentijdse sound ontstaan die voor iedereen toegankelijk is.

Biografie

In een kroeg in Weert onder het genot van een koud glas bier ontstaat een nieuw project: FreeStroke. 4 muzikanten met totaal verschillende achtergronden verenigen zich in dit project. Gitarist Roel komt uit de metal-scene. Bassist Rens uit de akoestische hoek. Paul, de drummer, begon zijn carrière in de power pop en zanger/gitarist Carlos is zijn hele leven al een singer/songwriter.

Gedreven door de passie voor akoestische muziek, rock en het schrijven van eigen nummers heeft de band als doelstelling akoestische muziek op de kaart te zetten. Geïnspireerd door bands als Pearl Jam, Alice in Chains en singer/songwriters zoals John Mayer en James Morisson geeft Freestroke een nieuwe draai aan het genre.

Geen schreeuwende gitaren, maar lieflijke akoestische klanken en een stevig ritme zorgen ervoor dat je Freestroke niet meer vergeet!

De bezetting van Freestroke :
Carlos Metten // Zang & Gitaar
Roel Schlijper // Gitaar
Rens Schreurs // Bas
Paul Janssen // Drums

waar is Freestroke geweest

Freestroke is te zien geweest op All American Day 2007 in Weert waar zij ook dit jaar een optreden verzorgen. Freestroke won het Soulex open podium en staan binnenkort in de finale van IJsselpop bij Utrecht. Zij waren te zien op Pinksterrock en in Pulse – Stichting Popov te Valkenswaard. Ook stonden ze laatst samen met Leaf geprogrammeerd op het nieuwe Springpop festival in de Fenix in Sittard. Ook in café optredens of voor een private gig zijn ze een geliefde band en worden veel gevraagd.

Waar is Freestroke binnenkort te zien

Datum Lokatie Plaats Tijd
09-08-2008 All American Day Weert 13.00
13-09-2008 De Bosuil Weert 20.30
20-09-2008 IJsselpop   IJsselstein (UT) t.b.a.
25-10-2008 Royer Rock Stramproy t.b.a.

Recensies van derden

Stichting Popov: "Een eigen sound door de gewaagde bezetting met alleen akoestische gitaren. En toch rockt het! Een uitstekende zanger met veel uitstraling. De nummers klinken alsof je ze eerder hebt gehoord, en dat is een goed teken. Prima band!"

3 voor 12: "Dat rocken ook zonder Marshall en distortion mogelijk is, bewijzen de mannen van Freestroke. Dit Weertse kwartet wordt aangekondigd als ‘akoestische rockband’ en speelt in een gewaagde bezetting waarin akoestische gitaren de boventoon voeren. Dat moet wel verrassende muziek opleveren, mede gezien de achtergronden van de bandleden: metal, powerpop en singer/songwriter. Die invloeden zijn eigenlijk allemaal terug te horen in de composities, van vingervlugge solootjes en melancholische akkoordenschema’s tot luchtige Jack Johnson-achtige uptempo liedjes. De zanger beschikt over een goede stem en dito uitstraling, al zijn de vaak sombere teksten allerminst om te lachen."

Conclusie

Freestoke is een aanrader voor iedereen die van goede muziek houdt! Zij hebben alle potentie in zich om door te breken naar het grote publiek. Met hun eigen sound die stevig rockt, maar dan op een subtiele manier.

Link : Freestroke, een veelbelovende band