Lid worden? Inloggen!

Deze website maakte gebruik van cookies. We gebruiken enkel functionele cookies die er zijn er om de gebruiksvriendelijkheid van de website voor onze gebruikers te verbeteren. Wij maken GEEN gebruik van trackingcodes, of andere advertenties / marketing gerichte cookies. (Meer informatie). Klik op OK om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.

OK

Onvermijdelijke reclame

opanerd - maandag 1 november 2010 - 08:33


0

Veel internetsites, zoals ook deze, proberen wat van hun kosten terug te verdienen door advertenties te plaatsen. Maar steeds meer mensen gebruiken software om advertenties te blokkeren. De software ontwikkelaar NuCaptcha heeft daar iets op gevonden.

Als je je inschrijft voor een site zie je steeds vaker een zogenaamde CAPTCHA (Completely Automated Public Turing-test to tell Computers and Humans Apart). Een Captcha dient om mensen van computers te onderscheiden zodat die laatsten zich niet via automatische scripts kunnen inschrijven.
Om een Captcha goed te kunnen lezen is grote aandacht nodig. NuCaptcha maakt daarvan gebruik door de Captcha te vervangen door een reclameboodschap. De gebruiker moet een deel van die reclameboodschap intypen. Hoe het werkt is te zien in deze video.

De methode wordt pas echt interessant als websites hun bezoekers iedere keer dat ze de site bezoeken een dergelijk filmpje kunnen laten bekijken. Of die bezoekers dan nog komen is natuurlijk de vraag. Desondanks hebben een aantal grote bedrijven, zoals Disney, een licentie gekocht.