Lid worden? Inloggen!

Deze website maakte gebruik van cookies. We gebruiken enkel functionele cookies die er zijn er om de gebruiksvriendelijkheid van de website voor onze gebruikers te verbeteren. Wij maken GEEN gebruik van trackingcodes, of andere advertenties / marketing gerichte cookies. (Meer informatie). Klik op OK om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.

OK

De een zijn dood....

opanerd - maandag 18 januari 2010 - 20:47


0

De Belgische brouwerij Haacht, producent van onder andere Primus bier, maakt gebruik van de problemen bij sectorgenoot AB InBev om zichzelf te promoten als een alternatief voor de absolute marktleider.

Met een reclamecampagne in de Belgische kranten maakt Haacht de consumenten en horeca-uitbaters duidelijk dat er een volwaardig Belgisch alternatief bestaat. Luc Van Droogenbroeck, commercieel directeur van Haacht, stelt dat het in de kranten lijkt alsof er door de stakingen bij Ab InBev totaal geen bier meer op de markt is. Er wordt benadrukt dat Haacht een echte Belgische en onafhankelijke brouwerij is. Van Droogenbroeck zegt dat Haacht sinds de problemen bij AB InBev een stijging opmerkt in de vraag naar zijn producten.
Haacht is wel vaker in opspraak door zijn advertenties. Onderstaande advertentie leidde enige jaren geleden tot vele afkeurende reacties in België: sexstereotiep, slankheidssyndroom, alcoholstimulerend.

Image : http://www.zqcentral.com/sitegfx/bigpix/primus.jpg