Lid worden? Inloggen!

'Quest tijdschrift van het jaar'

liaan - vrijdag 11 december 2009 - 16:28


0

Tijdens het twaalfde TijdschriftenGala in Aalsmeer is Quest bekroond met de Mercur Tijdschrift van het Jaar 2009. De vakjury roemde Quest om zijn 'creatief en commercieel succes'.

"Wetenschap? Ontoegankelijk! Met die mythe heeft Quest definitief afgerekend. Het tijdschrift heeft ook crossmediaal een stap gemaakt, waarvan de compleet vernieuwde website, een wekelijkse radiorubriek (BNN Today) en specials als Quest Historie (elk kwartaal) en het boek Experiment NL (jaarlijks) tastbare voorbeelden zijn. Creatieve marketingacties, zoals het pakje Cacaoïne, versterken de rumour around the brand.

Zo lanceerde Quest online een eigen intelligentietest -
de Quest QQ Test - die door bijna 100.000 mensen werd gemaakt. Quest.nl is uitgegroeid van site-bijhet-tijdschrift tot volwassen multimediaal platform:
van maandblad tot volwaardig mediamerk. En, ook niet onbelangrijk in uitgeefland: Quest is een doorslaand succes. De vrolijk stemmende verkoopcijfers (bijna 200.000) liegen niet. Juist dankzij die combinatie van creatief en commercieel succes is Quest Tijdschrift
van het Jaar.", aldus de jury.

Quest-hoofdredacteur Karlijn van Overbeek was zielsgelukkig: “Het is de derde nominatie en de derde prijs! Na eerst de Lancering van het Jaar en vorig jaar de Mercur voor Hoofdredacteur van het Jaar id dit de ultieme bekroning: Tijdschrift van het jaar. We hebben ‘m verdiend en dat gaan we vieren! Onze redactie hangt vanavond in de lampen!”

Delen op facebook Delen op twitter Delen via NUjij