Google wijzigt lay-out
RobzQ - maandag 29 maart 2004 - 19:05
0
Zoekmachine Google heeft de lay-out van haar webpagina’s gewijzigd. Omstreeks 8 uur vanochtend, Nederlandse tijd, zijn de veranderingen doorgevoerd. De verschillende ’Google services’ zijn duidelijker herkenbaar en prominenter aanwezig.
Het meest opvallend is de wijziging van de resultatenpagina. Vooral de lay-out van de gesponsorde koppelingen, de AdWords-advertenties, is herzien.
Het is al langer bekend dat Google breder wil gaan dan alleen het zoeken op internetpagina’s. Dit blijkt onder andere uit het feit dat in de nieuwe .com-versie van Google het prijsvergelijkingsysteem Froogle op de homepage geprofileerd wordt.
De laatste tijd komt de positie van de onbetwiste marktleider meer en meer onder druk te staan. Zo wordt er gevreesd voor de komst van de nieuwe zoekmachine van MSN en Yahoo. Kort geleden veranderde Google haar indexatiemethode al drastisch. Nu is het de beurt aan de lay-out.