Lid worden? Inloggen!

Deze website maakte gebruik van cookies. We gebruiken enkel functionele cookies die er zijn er om de gebruiksvriendelijkheid van de website voor onze gebruikers te verbeteren. Wij maken GEEN gebruik van trackingcodes, of andere advertenties / marketing gerichte cookies. (Meer informatie). Klik op OK om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.

OK

Philips-topman wil meer primeurs

RobzQ - zondag 15 december 2002 - 12:59


0

Philips introduceert nog steeds te weinig vernieuwende consumentenproducten, ondanks een groot budget voor onderzoek. Dat heeft Philips-topman G. Kleisterlee zaterdag gezegd in een interview in de Volkskrant.

Philips besteedt dit jaar bijna 9 procent van de omzet aan onderzoek en ontwikkeling. Dit komt neer op 3 miljard euro.

"Als je zoveel aan research uitgeeft, dan moeten er dus nieuwe producten uitkomen, nieuwe markten veroverd worden. Dan verwacht je groei", aldus Kleisterlee.

"Als u vraagt waar ik minder tevreden over ben na achttien maanden dan is dat de mate waarin we in staat zijn winstgevend de omzetgroei aan te zwengelen."

Kleisterlee noemt nadrukkelijk wel de nieuwe vlakke beeldschermen die Philips volgende maand op een consumentenbeurs in Las Vegas presenteert: een tv van 30 centimeter diep met LCOS-projectietechnologie.

Link : In aanbouw zijnde Philips High Tech Campus