Lid worden? Inloggen!

Deze website maakte gebruik van cookies. We gebruiken enkel functionele cookies die er zijn er om de gebruiksvriendelijkheid van de website voor onze gebruikers te verbeteren. Wij maken GEEN gebruik van trackingcodes, of andere advertenties / marketing gerichte cookies. (Meer informatie). Klik op OK om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.

OK

Vaste klanten zijn slechte service NS beu

RobzQ - woensdag 24 oktober 2001 - 14:46


0

Slechte prestaties NS reden om met de auto te reizen

De vaste klanten van de Nederlandse Spoorwegen keren steeds vaker het bedrijf de rug toe vanwege de slechte service & prestaties. Het aantal jaarkaarten en jaartrajectkaarten is dit jaar gedaald met 5 procent. Het aantal voordeelurenkaarten is gelijk gebleven. Voor het eerst in zes jaar daalt het aantal treinreizigers.

De vaste klanten lopen vooral weg vanwege de afgenomen stiptheid van de NS. Reizigers ondervinden vrijwel dagelijks last van kapote treinen, storingen, afwezige conducteurs, te volle treinen of bladeren op de rails. Op dit moment rijdt 20 procent van de treinen niet op tijd. Een paar jaar geleden was dit slechts 10 procent.

Vanwege de vele vertragingen en het uitvallen van treinen moet het bedrijf vaker bussen inhuren wat extra kosten voor de NS met zich meebrengt en meer irritatie wekt bij de reiziger.

Het bedrijf schat in dat 80 procent van de vertragingen wordt veroorzaakt door het tekort aan materieel en mensen.